Mikor van szükség kézbesítési megbízottra?

Ha a bejegyzési kérelemben külföldi jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság szerepel, vagy a bejegyzési kérelemben feltüntetett külföldi természetes személy nem rendelkezik magyarországi lakóhellyel, a bejegyzési kérelemben kézbesítési megbízottat kell megjelölni. A kézbesítési megbízott magyarországi székhellyel rendelkező szervezet, illetve állandó lakóhellyel rendelkező természetes személy egyaránt lehet.

Kézbesítési megbízotti feladatot a cég tagjai, vezető tisztségviselői, valamint felügyelőbizottsági tagjai nem láthatnak el.

A bejegyzési kérelemhez mellékelni kell a kézbesítési megbízott megbízására, és a megbízatás elfogadására vonatkozó teljes bizonyító erejű magánokiratot vagy közokiratot.

 

A cégeljárásban kézbesítési megbízottat tehát akkor kell bejelenteni, ha a cégbejegyzési (vagy változásbejegyzési) kérelemben

  • külföldi gazdasági társaság vagy
  • magyarországi lakóhellyel nem rendelkező természetes személy szerepel.

 

A kézbesítési megbízott jogállásáról a cégnyilvántartásról, cégnyilvánosságról és a bírósági cégeljárásról szóló 2006. évi V. törvény (továbbiakban Ctv.) rendelkezik. E szerint a kézbesítési megbízott feladata, hogy a bíróságnak, illetve más hatóságnak a cég működésével összefüggésben keletkezett, a külföldi személy részére kézbesítendő iratokat átvegye és azokat a megbízó részére továbbítsa. A bíróság vagy más hatóság által a kézbesítési megbízottnak megküldött okirat esetében vélelmezni kell, hogy az okirat a kézbesítési megbízottnak történő szabályszerű kézbesítést követő tizenötödik napon a külföldi személy számára ismertté vált. Emiatt különösen fontos, hogy a külföldi fél által megbízott kézbesítési megbízott a feladatát minden esetben ellássa és a küldeményt haladéktlanul továbbítsa a megbízója részére.

 

Mennyibe kerül?

Irodánk a kézbesítési megbízotti szolgáltatását

20.000,- Ft / év

díj fejében nyújtja (ÁFA nincsen).

 

Minden egyes, a kézbesítési megbízás keretében átvett küldeményről a megbízót e-mailen azonnal értesítjük. A szolgáltatás díja magában foglalja az iratok szkennelve, e-mailen történő továbbítását. Igény esetén, egyedi díjszabás alapján 1 munkanapon belül vállaljuk a küldemények postai továbbítását is (postaköltség fizetendő) a megadott címre. A küldemények postai továbbítása személyre szabottan, külön megegyezés alapján történik.

Amennyiben kérdése merülne fel, vagy további információra lenne szüksége, elérhetőségünket itt találja.

Oldalunk cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Adatkezelési elvek